تا پایان هفته در اصفهان قطعی برق داریم
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۵۹۱
ایسنا/اصفهان مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با پیش بینی اینکه به دلیل شرایط موجود تا پایان این هفته خاموشی ها در بخش خانگی ادامه خواهد داشت، گفت: پیش از این برنامه خاموشی در بخش خانگی حذف شده بود، اما به دلیل افزایش سراسری مصرف برق و وورد رله های فرکانسی شاهد قطع برق در بخش خانگی شدیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مرسل صالحی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به موج جدید خاموشی ها در اصفهان طی دو روز گذشته، اظهار کرد: دلیل این خاموشی ها بالا رفتن دمای هواست که موجب افزایش مصرف شده است و با توجه به اینکه شبکه برق به صورت گسترده در کل کشور مدیریت می شود، برای توازن تولید و مصرف نیاز به خاموشی داریم.
وی با بیان اینکه جهت توازن تولید و مصرف، برای جلوگیری از فعالیت رله های فرکانسی خاموشی ها اتفاق می افتد، تاکید کرد: طی دو روز گذشته با افزایش مصرف برق، رله های فرکانسی وارد مدار شدند که این اتفاق موجب خاموشی های سراسری شد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تاکید کرد: خاموشی های دو روز گذشته طبق برنامه زمان بندی نبود و با وارد مدار شدن رله های فرکانسی، برق مشترکین قطع شد.
وی با تاکید بر اینکه سعی بر این داشتیم که دیگر در بخش خانگی دچار خاموشی نشویم، گفت: با توجه به اینکه رله های فرکانسی به صورت خودکار وارد مدار شدند و احتمال می رفت شبکه دچار فروپاشی شود و از ظهر روز گذشته قطع دو ساعته برق را مطابق برنامه زمان بندی آغاز کردیم.
صالحی درباره گلایه مشترکین خانگی نسبت به اینکه خاموشی ها مطابق برنامه زمان بندی نبوده است، گفت: روز یکشنبه و دوشنبه خاموشی ها مطابق برنامه نبوده و رله های فرکانسی وارد عمل شده اند.
وی افزود: روز گذشته سقف مصرف برق شهرستان اصفهان ۱۱۷۵ مگاوات بود و اگرچه اصفهان از این سقف تجاوز نکرد، اما با توجه به افزایش مصرف برق در شبکه سراسری و اینکه اصفهان شاهراه تبادل انرژی است، با افت فرکانس شبکه، برخی پست های اصفهان نیز از مدار خارج شدند، بنابراین ناچار شدیم براساس برنامه زمان بندی خاموشی در بخش خانگی داشته باشیم.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با پیش بینی اینکه به دلیل شرایط موجود تا پایان این هفته خاموشی ها در بخش خانگی ادامه خواهد داشت، گفت: با کاهش دمای هوا به طور قطع از میزان خاموشی ها کاسته می شود.
وی درباره به قطعی برق روز گذشته و خاموشی چهارراه ها، اظهار کرد: پیش از این طی هماهنگی با پلیس، اعلام کرده ایم که چهارراه های پرمخاطره خود را اعلام کنند تا پیش از خاموشی ها، شرکت توزیع برق به آنها پیامک دهد تا نیروهای پلیس در زمان قطعی برق در چهارراه ها برای کنترل ترافیک مستقر شوند.
صالحی با بیان اینکه پیش از این برنامه خاموشی در بخش خانگی حذف شده بود، گفت: متاسفانه به دلیل افزایش سراسری مصرف برق و وورد رله های فرکانسی شاهد قطعی برق در بخش خانگی شدیم، در حالیکه موضوع کنترل مصرف در بخش صنایع در حال اجرا بود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: استانی اقتصادی قطع برق خاموشی برق برق شهرستان اصفهان برنامه زمان بندی شرکت توزیع برق بخش خانگی خاموشی ها روز گذشته مصرف برق قطعی برق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را میسازد
نهمین قسمت از برنامه «کافه نقد» با اجرای مهران دهنمکی، به تحلیل محتوایی رئالیتیشو «پدرخوانده» پرداخت. سعید ابوطالب؛ کارگردان، نویسنده و تهیهکننده این رئالیتیشو، هادی مومنی؛ فعال رسانهای و عباس گل؛ روزنامهنگار مهمانان این برنامه بودند.
ابوطالب در ابتدای این برنامه گفت: بازیهای نقش منفی یا بازیهای دورهمی به ویژه مافیا، قبل از اینکه وارد شبکه نمایش خانگی شوند، مردم آنها را در خانههایشان یا در دورهمیهایشان بازی می کردند. این مدل رئالیتیشو در ابتدا توسط یکی از پلتفرمها به من پیشنهاد شد. من آن را دوست نداشتم زیرا آن را بلد نبودم و فکر نمیکردم بتواند چیزی به مخاطب عرضه کند.
وی اضافه کرد: ما نیازمند سرگرمی سالم برای مخاطب هستیم اما آن سرگرمی حتما باید حاوی پیام باشد. درباره این بازی تحقیق کردیم و متوجه شدیم که میتوانیم آن را هنجاری و خانوادگی کنیم. البته هنجاری از این جهت که ادبیاتی برای بازی ایجاد کنیم. من چند مدل از این بازی را تحت عناوین «شبهای مافیا»، «ارتش سری»، «ضد» و «پدرخوانده» ساختم؛ بهعلاوه برنامهای به نام «سناتور» را طراحی کردیم که دو ماه دیگر آماده تصویربرداری خواهد بود.
در ادامه، عباس گل گفت: باید کار را در دو بعد فرم و محتوا بررسی کرد. در بحث فرم، مخاطب کار را پس نمیزند و یک کار استاندارد و خوشساخت میبیند اما در بخش محتوا باید تبعات آن را در نظر گرفت. مثلا از یک مدل محتوا همزمان چند کار پخش میشود و این اتفاق مخاطب را اشباع میکند. مساله دیگر این است که فضا بیش از حد لاکچری است درصورتی که نیازی نبود.
تهیهکننده و کارگردان «شبهای مافیا» راجع به انتخاب مخاطب برای دیدن محتواها در تلویزیون و سکوها گفت: برنامهها در صداوسیما به این شکل است که مخاطب تلویزیون را روشن می کند، برنامه یا سریال مورد علاقهاش را تماشا میکند و بعد آن را خاموش میکند. اما در نمایش خانگی مخاطب باید اشتراک بخرد زیرا بخش خصوصی است. مخاطب در یک فضای آزاد حق انتخاب دارد. این جریان آزاد برنامهسازی است و به جای تنظیمگری باید تشویق کرد.
هادی مومنی نیز در ادامه این مباحث افزود: درباره آثاری از این دست یک نوع نقد رایج در فضای عمومی وجود دارد. حتما به گوشتان خورده که مافیا بهعنوان یک پیام و اثر در دلش ترویج دروغ و فریبکاری دارد.
«مافیا» یک بازی روانشناسانه است
ابوطالب درپاسخ به این نوع نقدها توضیح داد: بله این اولین نقد محتوایی بود که به این بازی وارد شد. این بازی، یک بازی روانشناسانه بوده است. کاربردهای روانشناسانه دارد. در این بازی آدمبدها یکسوم آدمخوبها هستند. آنهایی که دروغ میگویند آدمبدها و آنهایی که راست میگویند آدمخوبها هستند. درواقع ما دروغ نمیگوییم بلکه سعی میکنیم دروغ را از راست تشخیص دهیم.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم که یک جهان انتزاعی مانند کشتی دزدان دریایی یا انبار قاچاق مافیای سیسیل بسازیم زیرا میخواهیم همزاتپنداری صورت نگیرد. بازیگران جلوی دوربین نقششان را بازی و پشت صحنه با همدیگر روبوسی میکنند. نمیخواهیم بازیگران لباس ایرانی-اسلامی داشته باشند
تهیهکننده «پدرخوانده» افزود: ایراد میگیرند که چرا لباس ایرانی-اسلامی ندارند، ما نمیخواهیم داشته باشند. حتی روی اسم کاراکترها نیز اسامی سینمایی گذاشتهایم. از طرف دیگر این تغییر برای مخاطب، جذاب است. ما رئالیتیشو هستیم زیرا متن نداریم. محتوا و خط فکری داریم. میدانیم کجا میرویم. البته تعدادی از پلتفرمها هم از این برنامه میسازند اما به بازیگر متن میدهند تا وایرال شود. در صورتی که متننویسی با ذات رئالیتیشو مغایرت دارد.
آثاری مانند «پدرخوانده» به مخاطب وفادار بوده است
مومنی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان اینکه وقتی به تاریخ سینما برمیگردیم گویی دوگانهای بین آثاری که وفادار به واقعیت بودهاند و آثاری که جهان تخیلی را بازتاب میدهند، وجود داشته است، سپس خاطرنشان کرد: در سینمای امروز ایران با دو نوع اثر روبهرو هستیم. یکی آثاری که توسط نهادها ساخته می شوند و عموما بودجههای کلان دارند اما نتواستهاند مخاطبان زیادی را جذب کنند. طیف دیگر آثار طنز هستند. در واقع ما دو جریان اصلی در سینما داریم. سینمای محتواگرا و سینمای طنز. خارج از این جریان دیگری نمیبینیم.
وی ادامه داد: نگاه برخی منتقدان این است که آثار طنز با تمام ضعفهایی که دارند، به روح هنر نزدیک هستند؛ زیرا در آنجا مساله سرگرمی و مخاطب اهمیت دارد. ما این اتفاق را در نمایش خانگی میبینیم. در واقع نمایش خانگی معطوف به مخاطب است. به نظر من آثاری مانند «پدرخوانده» به مخاطب وفادار بودهاند زیرا مخاطب منفعل نیست. در واقع ما با فعلیت مخاطب روبهرو هستیم یعنی اثر طوری ساخته میشود که مخاطب بهعنوان بخشی از اثر وارد آن شود تا خودش جهان معنا و تداعیها را بسازد.
ابوطالب سپس درباره رده سنی این برنامه مطرح کرد: ما درخصوص رده سنی مقاومتی نداریم. هرچند تاکنون تذکری از این بابت به ما داده نشده است. زمانی که ما تصمیم میگیریم فصل جدید برنامه را بسازیم به نظرات مخاطبان مبنی بر اینکه کدام بخشها را دوست داشته و کدام بخشها را نداشتهاند، توجه میکنیم. زمانی که مخاطب احساس کند ما به نظر او اهمیت میدهیم، با ما همراه میشود همچنین اینکه سینما هم به برنامههای محتواگرا و هم به برنامههای سرگرمکننده احتیاج دارد.
برنامه «کافه نقد» با اجرای مهران دهنمکی و با هدف نقد و تحلیل سریالها و برنامههای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، پنجشنبهها ساعت ۱۸:۳۰ از رادیو نمایش پخش میشود.
منبع: خبرگزاری ایرنا